Zaměstnance již v dnešní době nelze brát jinak než jako partnery, chce-li je firma získat pro své vize. Dávno neplatí, že budou ochotni setrvávat v jedné firmě třicet let jen z důvodu jistého zaměstnání. Dnešní zaměstnanci chtějí vědět, že jsou pro své zaměstnavatele důležití a dokáží hodnotně přispět.
Zaměstnavatel proto uspěje, když se mu bude dařit plnit potřeby zaměstnanců, budovat dlouhodobé vztahy, a snižovat tím fluktuaci. Jak toho dosáhnout?
Určete jasná pravidla a očekávání od počátku. Zaveďte popisy práce, aby zaměstnanci věděli, za jaké klíčové funkce jsou odpovědní.
Využijte jejich talent. Nechte je dělat věci, v nichž jsou dobří. Nenuťte je to něčeho, co nejsou schopni udělat a neočekávejte zázraky.
Zaveďte strategie na podporu týmové práce. Jak říká přísloví, ve dvou se to lépe táhne. Poslouchejte proto své zaměstnance a vnímejte, co říkají.
Klíčem k úspěchu je komunikace. Vždy buďte otevření a upřímní ke svému týmu a nebojte se požádat o pomoc, když ji budete potřebovat.
-kk-