Manažerská literatura posledního desetiletí neustále hovoří o autenticitě. V praxi se však tento koncept neosvědčil. Sociální a legální hranice se totiž mohou výrazně lišit od individuálního smyslu pro humor, hodnot, představ a úsudků. Chceme-li být autentičtí, musíme tedy dosáhnout rovnováhy mezi sebou a okolním prostředím, k čemuž nám poslouží efektivní komunikace.
Hledání rovnováhy mezi vlastní osobností a hranicemi pracoviště může působit jako paradox. Pokud máme být autentičtí, proč bychom se měli přizpůsobovat normám někoho jiného? Důležité je ale uvědomit si, že spojení s ostatními je základní lidská potřeba. Přináší kvalitněji strávený čas, méně právních otázek, dokonalejší vzájemné pochopení a snížený počet konfliktů. Jen díky spojení s ostatními jde o skutečnou autenticitu.
Hledáte-li rovnováhu mezi svým autentickým já a normami svého pracoviště, řiďte se následujícími radami:
- Určete paralely mezi svou prací a osobností.
- Uvědomte si omezení svého pracoviště.
- Učte se od mentorů.
- Zhodnoťte svou kariéru.
- Zdokonalujte své komunikační dovednosti.
-kk-
**Datum vydání:** VIII/2004
Article source Ivy Sea Online - portál americké poradenské společnosti Ivy Sea Inc.