Úplné zveřejňování firemních informací je věc, které se řada výkonných pracovníků cíleně vyhýbá. Dochází k tomu zejména pokud jde o vysvětlování finanční situace firmy zaměstnancům. Domnívají se, že čím méně budou zaměstnanci vědět, tím lépe. Někteří zaměstnavatelé však již uvažují naopak. V případě bankrotu firmy například volí raději upřímnost. Je sice pravda, že pokud se zaměstnavatel rozhodne svým zaměstnancům sdělit celou pravdu, riskuje, že o ně přijde. Lží si je ovšem také neudrží.
Důležité je zaměstnancům důvěřovat a umožnit jim chápat to, co firma dělá, proč to dělá a k čemu to vede. Důvěra zaměstnanců má nevyčíslitelnou hodnotu. Jestliže se firma blíží k bankrotu, měli by její zástupci začít cíleně komunikovat s manažery a ti pak se zaměstnanci. Nejvhodnější je komunikovat tváří v tvář a celou situaci si jasně vysvětlit. V případě zaměstnanců po celém světě přicházejí na řadu například video konference. Zaměstnavatel pak může od svých zaměstnanců očekávat větší podporu. Jestliže pak ¨k bankrotu skutečně dojde, všichni budou již dobře připraveni.
**Datum vydání:** IX/2003
Zdroj: Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku