Co byste si pomysleli o pracovnících montážní linky, kteří by nevěděli, kde hledat součástky, jež mají spojovat? Pravděpodobně vám to připadá absurdní. U znalostních pracovníků jsou však obdobné situace rutinou, odmyslíme-i si součástky a dosadíme informace. V řadě profesí tráví tito pracovníci třetinu svého času hledáním odpovědí a pomáháním kolegům s tímtéž.
U problému znalostní produktivity se navíc v budoucnu očekává nikoli zlepšení, ale zhoršení. Objem firemních informací neustále narůstá, znalosti se propojují a veškeré oblasti vědění jsou multidisciplinární. Úspěšné organizace proto spojují lidi, chápou sociální povahu učení. Učíme se od ostatních lidí a zároveň spolu s nimi. Je proto nasnadě podpora živých interakcí mezi zaměstnanci. Ti by odpovědi na své otázky měli nacházet na třech stupních – v seznamu často kladených otázek, u pracovníků helpdesku a u expertů na konkrétní téma, s nimiž jim bude zprostředkován kontakt.
-kk-
**Datum vydání:** VI/2004
Article source Chief Learning Officer - a U.S. magazine and website focused on L&D