Většina nadřízených se snaží svým lidem vštípit zásadu pravdomluvnosti. Přesto existují důvody, z nichž mají zaměstnanci tendenci svým šéfům lhát. Proč vám tedy zaměstnanci lžou? Nejčastější příčiny a rady, jak je řešit, publikoval server Inc.com.
Lhaní je jejich práce
Pokud mají vaši lidé v popisu práce upravování skutečnosti pro veřejnost, nezbývá vám než přímo prosazovat, aby s vámi jednali upřímně (a zamyslet se nad tím, proč vůbec lhát druhým).
Chrání kolegu
Lži, jimiž se kolegové chrání navzájem, jsou běžnou záležitostí. Pokud tedy máte pocit, že něco je v nepořádku, jděte se zeptat přímo dotyčného, jehož se daný problém týká. Když se budete ptát ostatních, jen je povzbudíte ke lhaní.
Chrání vás
To je jistě chvályhodné, nikoli však žádoucí. Dávejte proto jasně najevo, že chcete být informováni i o nepříjemných věcech.
Hledají si jinou práci
Lžím, jimiž se vaši lidé budou snažit skrýt, že si hledají práci jinde, se pravděpodobně nevyhnete. Měli byste s tím ale počítat a plánovat nástupnictví, aby vás odchod klíčových pracovník nepřekvapil více, než je nutné.
Ztěžujete jim práci
V první řadě se zamyslete, zda vám vaši lidé nelžou proto, že jim zbytečně přiděláváte práci. Pokud tomu tak není,konfrontujte lháře přímo.
Když chcete vědět, jak vypadáte
Pokud chcete upřímně slyšet, jak vypadáte, najměte si módního konzultanta a neptejte se podřízených.
V následujících případech vám pak podřízení lžou jednoduše pro to, že jim k tomu dáváte záminku svým chováním. Společná rada pro tyto situace proto zní – nedělejte to.
-
Když jim lžete jako první.
-
Když vyprávíte suché vtipy.
-
Když reagujete na špatné zprávy rozčílením vůči těm, kdo vám tyto zprávy sdělují.
-
Když se ptáte na věci, do kterých vám opravdu nic není.
-kk-