V kancelářích tráví zaměstnanci celé dny. Není tedy rozhodně jedno, jak jejich kancelář vypadá. Navíc se dnes stále více pracuje v otevřených prostorách rozdělených na tzv. kóje, v nichž je mnohdy výběr konkrétního místa, na kterém bude zaměstnanec sedět více než důležitý. Ať už sedí zaměstnanec u vchodu do haly, u jídelny nebo vedle kopírky pro dalších několik desítek lidí, vždy to má pro něho konkrétní důsledky. To by si měli uvědomit zaměstnanci i jejich vedoucí.
Zaměstnanec, který sedí vedle společné firemní tiskárny se může rychle stát jejím opravářem, aniž by o to měl zájem nebo to patřilo mezi jeho pracovní povinnosti. Zaměstnanec sedící u kopírky se stejně může stát doplňovačem papíru. Nejhorší na tom je ale to, že kdyby na daném místě neseděli, většina kolegů by si jich vůbec nevšímala a oni mohli nerušeně dělat svou práci. Navíc by je příslušné stroje ani neobtěžovaly svým hlukem.
Odborníci proto zaměstnancům doporučují, aby seděli od kancelářských strojů co nejdále. Pokud takovou možnost nemají, musejí svou pozici využít ve svůj prospěch. Stereotypních zvuků kancelářské techniky se dá například využít k občasné relaxaci se zavřenýma očima. Dotěrných kolegů se pak dá zbavit pomocí viditelné cedulky „Nemám čas“. Nespokojenost s pozicí na pracovišti je ovšem třeba vždy nejlépe řešit s vedoucím.
Zdroj: Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku