Zazvoní-li někomu na firemní poradě mobilní telefon, mohou na něho ostatní účastníci hledět s nevolí nebo jej vypískat. Nyní však za to může dotyčná osoba dostat i pokutu. Společnosti dnes hojně přijímají opatření, která se týkají soukromých telefonátů z mobilů na pracovišti. Takové telefonování vidí na firemní půdě jako rušivé, a společensky nevhodné, jako ztrátu času. Mobilní telefon jim více než symbol určitého společenského postavení zaměstnanců evokuje symbol výsměchu firmě.
Americká účetní společnost **RSM McGladrey** zavedla například opatření, na jehož základě byl každý zaměstnanec, kterému zazvonil mobilní telefon na schůzi managementu pokutován ve výši 50 dolarů. Výkonný ředitel této společnosti to komentoval s tím, že záleží na každém člověku, jak se nechá mobilními hovory ve své práci přerušovat. Odmítá však, aby to rušilo i jeho okolí ve firmě. První rok existence tohoto opatření přinesl společnosti **RSM McGladrey** 150 dolarů. Druhý rok již nevybrala nic. Odborníci však o efektivnosti striktních zákazů stále pochybují. Podle nich je nejdůležitější učit lidi prvotně s novými technologiemi vhodně zacházet.
**Datum vydání:** III/2003
Article source HR-next - portál pro odborníky na lidské zdroje