Komunikace v obtížných časech

Ve složitých obdobích nemusíte mít strach, že byste komunikovali příliš mnoho. Právě naopak. Poslouchejte „příběhy“, které si lidé vytvářejí na základě vašich zpráv a nikdy se jim nevysmívejte. Je až neuvěřitelné, čemu jsou lidé ochotní věřit.

V krizových okamžicích vždy komunikujte jednoduchým jazykem. Lidé se vás totiž nebudou ptát, když vám neporozumějí, a budou jednat na základě toho, co si myslí, že myslíte vy. Odhadování situace jen ubírá energii. Poskytujte proto dostatek informací všem vašim podílníkům, aby si nemuseli nic domýšlet.

Buďte upřímní a používejte silná a pozitivní slova bez emocí. Neuchylujte se k manažerskému jazyku. Krizovou komunikaci nedelegujte podřízeným nebo oddělení PR, naopak využívejte jejich odborných rad. Pamatujte si, že v obtížných situacích se lidé upínají ke svým vůdcům a ti by měli být vidět.

Ujistěte se, že vaše sdělení jsou konzistentní. Nejlépe to můžete kontrolovat při osobním jednání s lidmi, kdy můžete sledovat reakce druhých. Snažte se nepříjemné novinky sdělovat vždy nejprve tváří v tvář a poté podpořit dlouhodobě efektivnějším médiem, například e-mailem. Nevytvářejte však přepychové brožury nebo spoty, v nichž budete informovat, že snižujete náklady. To by byla krajně smíšená zpráva.

-kk-

Zdroj: Changeboard - informace ze světa personalistiky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Changeboard