Konflikty na pracovišti řešte s klidnou hlavou

Konflikt na pracovišti je delikátní a obtížná situace. V konfliktním prostředí je třeba jednat efektivně. Samořejmě není možné, abyste si s každým na pracovišti rozuměli. Jistě máte kolem sebe lidi, se kterými se jen míjíte, nevyhledáváte jakékoli kontakty, míváte neshody a odlišné názory.

Na pracovišti je obvykle jakási směs různých lidí a typů, takže konfliktu se občas opravdu nikde nevyhnete. Jenže to, jak se během konfliktu a vzniklé situace zachováte, může mít enormní dopad na to, jak vás budou ostatní na pracovišti vnímat a jak se k vám budou chovat. Je proto třeba vědět, jak se během konfliktu chovat a jak ze sebe neudělat neoblíbence. V každém případě zůstaňte klidní, zachovejte si chladnou hlavu a snažte se chovat uctivě. Buďte zdvořilí a chovejte se jako profesionál.

Nesnažte se uzavřít do sebe a trvat si na svém tvrzení, ale snažte se najít řešení. Nabídněte protější straně nějaký kompromis, na který byste mohli oba dva přistoupit. Snažte se konflikt řešit, ne ho prohlubovat. Ukažte, že jste otevřeni případnému řešení a že hodláte jednat.

Jestliže nejste vy ani váš soupeř schopni jednat společně, budete muset zasvětit do problému ještě nějaké prostředníky, skrz které možná dojdete k řešení.

Vždy zvažujte důsledky svého jednání a snažte se sami sobě argumentovat. Pošramocené vztahy na pracovišti se mohou odrazit jak ve vaší psychice tak ve výsledcích vaší práce.

-pk-

Article source Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Read more articles from Suite 101