Diane Marinacci je manažerkou divize zákaznických služeb v General Service Administration. Možná to neví, ale je téměř dokonalým příkladem manažera, který skutečně angažuje a inspiruje zaměstnance. Pro práci v zákaznických službách se nehodí jen tak někdo, Marinacci říká, že její zaměstnanci potřebují osobnost. Nehledá tygry, ale někoho, kdo je schopen o klienty bojovat. Hledá takové pracovníky, kteří jsou srozumitelní, chápaví, mají smysl pro humor a jsou opravdu milí. Najít správnou osobu pro nějakou práci trvá dlouho, ale ještě déle to trvá paní Marinacci. Sama to tak nedefinuje, ale v podstatě přijímá lidi na základě jejich talentu. Hledá při pohovorech vrozené zvláštnosti, také humor, příjemné chování, rychlé myšlení. S každým kandidátem hovoří třikrát a její pohovory jsou vyhlášené. Kdo jimi projde a je přijat, bývá ve svém oboru nejlepší.
Zaměstnanci potřebují vědět, že se o ně jejich manažer zajímá osobně, potřebují vybavení, aby mohli vykonávat svou práci dobře, a potřebují cítit, že se s jejich názory počítá. Málo manažerů jim dokáže toto vše poskytnout, ale zdá se, že Marinacci mezi tyto vzácné případy patří. Sama říká, že to je díky kulatému stolu. Každé ráno se její zaměstnanci setkávají u tohoto kulatého stolu, kde si povídají, hovoří o svých případech, žádají o radu, nabízejí pomoc a teprve potom se rozcházejí ke svým pracovním stolům. Někdy se u kulatého stolu setkávají i během dne, nebo když se vyskytne širší problém. Podle Marinacci se u kulatého stolu udělá víc práce, než by zvládl každý sám ve své kóji. U stolu jsou názory důležité, mnoho se u něj naučí, je místem, kde jsou zaměstnanci pochváleni, kde se rozvíjí, diskutují o pokrocích a nalézají příležitosti k růstu. Tento kulatý stůl je víc než jen kus nábytku.
-ba-
Article source Gallup Management Journal - online magazín přední světové výzkumné společnosti Gallup Organization