Většina manažerů má dobré úmysly – chce vést efektivně, být fér, vytyčovat úkoly a motivovat své lidi, aby jich mohli dosahovat. Často se však stává, že při svém působení ztratí perspektivu, což je jedna z největších manažerských chyb. Článek proto přináší několik tipů, jak si perspektivu uchovat.
- Dobře odhadujte svůj tým. Najděte způsoby, jak ukázat svým lidem ocenění za jejich úsilí. Zaveďte oslavy narozenin a výročí. Vyhněte se dvou základním chybám nových manažerů – najímání slabých členů týmu a začleňování těch, kteří nezapadají do firemní kultury.
- Překročte hranice. Neudělejte tu chybu, že si vyberete některého ze zaměstnanců jako svého důvěrníka. Raději si sestavte osobní správní radu z lidí mimo firmu.
- Zvládejte nepředvídané léčky. Dávejte si pozor na nepříjemná překvapení z míst, odkud je nejméně očekáváte – seshora.
- Vyhněte se přehlížení těch, které déle nevidíte. I když ne všichni vaši podřízení budou pracovat ve stejné budově, měli byste si uchovat povědomí o všech, kteří k vám patří.
- Podívejte se do zrcadla. Uvědomte si své předsudky při jednání se zaměstnanci.
-kk-