Většina společností a jejich zaměstnanců se přizpůsobila změnám v pracovním režimu, který zavedla v průběhu pandemie. Ale co když vaše společnost není jednou z nich? Co když uvízla nebo zcela selhává v celosvětovém experimentu práce z domova? Příčin problémů může být hned několik.
Posloucháte své lidi?
Zaměstnanci potřebují „bezpečný prostor“, aby mohli komunikovat své potřeby. V důsledku toho musí lídři věnovat čas naslouchání zaměstnancům a praktikovat více empatie. I malá gesta jako například otázka: „Je vhodná doba na tuto diskusi?“ nebo: „Měli bychom si udělat pětiminutovou přestávku?“ pomáhá budovat cestu důvěry a získat si respekt zaměstnanců.
Pokud se rozhodnete pro anonymní výzkum, mesbírejte pouze data. Ujistěte se, že výsledky jsou skutečně viditelné pro vedoucí manažery a dokáží s nimi pracovat.
Je vaše komunikace organizovaná a konzistentní?
Postupem času si vaši zaměstnanci možná vytvoří řadu cest a způsobů, jak spolu komunikovat na různých úrovních i na dálku. Může z toho vznikonut bezpočet chatů, sms, zpráv na Slacku a videohovorů. Bez synchronizovaných priorit nebo dobře koordinovaného vzájemného funkčního úsilí může taková komunikace snižovat jejich produktivitu. Zvýrazněte jeden strategický kanál, který vám pomůže držet strategickou linku komunikace nad ostatními.
TIPY:
- Ujistěte se, že každý vedoucí pracovní stanoví priority týdne a sdělí je příslušným zaměstnancům.
- Zvažte pravidelné týdenní video zprávu od generálního ředitele vůči všem zaměstnancům, která vysvětluje cíle pro nadcházející týden.
- V pátek posílejte shrnující zprávu, která upozorní na úspěchy týdne, možná se zmíní o jednom nebo dvou zaměstnancích, kteří měli velký úspěch nebo dopad.
Chybí odpovědnost?
Pokud máte špatně nastavené odpovědnosti za úkoly v týmech, zde je pár doporučení, jak to napravit:
- Najděte efektivní nástroj odpovědnosti (Slack může být skvělým nástrojem agility).
- Koučujte zaměstnance, aby do svého kalendáře vkládali činnosti zaměřené na vysoký výkon a výsledky.
- Pomáhejte manažerům upřednostňovat iniciativy.
- Zlepšete následnou odpovědnost poskytováním včasné zpětné vazby a vytvořením jediného zdroje pravdy a znalostí, ke kterému mají přístup všichni zaměstnanci.
- Začněte budovat kulturu koučování.
Podporujete hranice produktivity?
Když všichni pracují z domova, je snadné ztratit představu o pracovním a osobním životě. Nakonec neexistuje žádný rozdíl a všechno se mísí dohromady. To není zdravé, ani udržitelné. Zvažte nastavení firemní politiky, která zaměstnance naučí komunikovat na konci pracovního dne s upozorněním, že až do běžné pracovní doby neočekává korespondenci. To je důležité zejména pro globálně distribuované týmy. Takto zůstanou lidé stále produktivní s rozumnou rovnováhou mezi pracovním a soukromým životem.
Překážky v práci na dálku mají často málo společného s tím, kde zaměstnanci skutečně pracují. Jinými slovy, není to o tom, odkud zaměstnanci pracují, je to o vlastní práci a jejím nastavení.
-bb-