Na britských pracovištích, univerzitách a některých středních školách se začaly dít divné věci. Do kanceláří a jídelen se instalují televize, kterých zaměstnanci hojně využívají – někteří chodí do práce dříve, aby mohli shlédnout oblíbený pořad či fotbalový zápas. Firmy tento revoluční krok podnikají z toho důvodu, že chtějí podporovat komunikaci zaměstnanců a jejich sdružování. Někdy je sledování televize doprovázeno pracovní poradou, takže se vlastně spojí příjemné s užitečným.
Celý tento krok vychází z výsledků průzkumu mnoha organizací ve Velké Británii i jinde na světě. Podle nich si zaměstnanci nejvíce cení snah nadřízených alespoň trochu přiblížit pracovní prostředí tomu domácímu. Pozitivními důsledky tohoto kroku jsou snížení stresu, podpora kreativity a vznik a posilování zaměstnaneckých vztahů. Zaměstnanci však požadují nejen televizi – na druhém místě průzkumů se umístili domácí mazlíčci (křečci, rybičky apod.).
Důležitou otázkou je také vytváření a návrh jednotlivých pracovišť a kanceláří. Po prvním trendu tzv. „cubicles“, tedy kójí izolovaných od okolního světa, se objevily snahy úplně zrušit hranice mezi pracovišti. Tento trend se však nesetkal s pochopením – zaměstnanci potřebují kromě kontaktu s okolím i kousek soukromí, které jim zajistí jen oddělené pracoviště.
Zdroj: Flexibility.org.uk - nové způsoby zaměstnávání lidí, práce na dálku, management