Lídři nevznikají pomocí kouzel, ale vyvíjí se časem z plynulého procesu výzev, jejich překonávání, přemýšlení o naučeném a aplikování tohoto naučeného na další výzvy. Posledních několik let bylo výzvou pro náborovou profesi a mnoho personalistů přemýšlelo o své situaci a své budoucnosti. Být zcela připraven na další souboj o talenty bude vyžadovat mnohem lepší vůdcovské dovednosti a organizační odborný posudek. Jako náboroví vůdci budete čelit novým situacím, které napnou vaše dovednosti. Situacím, kde nebudou jednoduché odpovědi. Co se můžeme naučit z předchozího jednání lídrů? Jaké jsou nejlepší praktiky pro vůdce? Dobří vůdci nejsou jen dobří v tom, že dokáží, aby byly úkoly dokončeny, ale i v tom, jakým způsobem jsou dokončeny. Zde je několik charakteristik, které odlišují dobré vůdce od těch ostatních:
1. *Dobří vůdci riskují* – náborová profese je zralá pro změnu, provozuje se stejně už skoro 50 let. Potřebuje vůdcovství, které se nebojí riskovat a zkouší nové přístupy. Jako to dělal Jack Welch (General Electric), Abraham Lincoln, Churchill nebo Hank Stringer (Hire.com).
2. *Dobří vůdci přijímají nové technologie a procesy* – vidí příležitost v novinkách, jako Michael McNeil (Cisco), Tom Janz (Behavior Description Technologies) a další. Někteří vedoucí personalisté už začali experimentovat s novým softwarem sociální sítě od prodejců jako Spoke nebo LinkedIn.
3. *Dobří vůdci budují týmy* – přijímají lidi stejně chytré nebo chytřejší, než jsou oni sami. Vytyčují cíle, které se zdají nerealistické, a podporují své týmy, aby tyto cíle překročily. Lidé v týmu často mají rozdílné avšak doplňující se dovednosti.
4. *Dobří vůdci vytváří komunikační síť a zůstávají spojeni s vnějším světem* – mají stovky kontaktů v rozličných oborech a podnicích. Komunikují pomocí e-mailu, telefonu a chatu. Opouštějí své kanceláře a komunikují.
-ba-
Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru