Pracovali byste raději s člověkem, který má odpor ke všemu, co musí dělat, nebo s někým, kdo má svoji činnost rád? Odpověď je v tomto případě asi dost zřejmá. Lidé, kteří mají rádi svoji práci mají v sobě jisté charisma a nadšení, jejich přístup dokáže pozitivně ovlivnit jednání okolí a jednoduše řečeno jsou prostě příjemnějšími kolegy.
Někteří lidé pracují pro peníze, jiní pro svého zaměstnavatele a osobní uspokojení. Typickým příkladem obou těchto přístupů k práci mohou být například učitelé, s nimiž se každý člověk ve svém životě setkal. Nadšení lidé bývají úspěšnější, mají vždy okolo spoustu dalších lidí. Jestliže nebudeme schopni nadchnout se alespoň částečně pro to, co děláme, nemůžeme to očekávat ani od svého okolí.
Důležité je uvědomit si, že nadšení pro práci neznamená jen fyzický projev, nemusí být konkrétně fyzicky viditelné. Je-li například někdo špatným řečníkem, neznamená to, že nemůže získat pozornost svých posluchačů. Pozornost si může získat právě díky svému nadšení pro předmět debaty. V zaměstnání bychom si měli ale vždy uvědomit i to, že nakažlivé je nejen nadšení, ale i jeho opak
**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu