Do e-mailových schránek zaměstnanců se denně hrnou desítky někdy i stovky elektronické korespondence. Není tedy divu, že ji musejí určitým způsobem selektovat. Řada pracovníků tak jako první vynechává hromadné e-maily, které rozesílá vedení firmy. Informace tak míjejí svůj cíl.
Firmy proto zkoušejí se zaměstnanci komunikovat jinak. Jako efektivní se jeví firemní časopisy. Strohé informace o výrobních úspěších či změnách doplňují neformální rozhovory s manažery, zajímavosti o cestování či kulturní tipy.
Přestože dnes řada tištěných médií přechází do elektronické podoby, u firemních časopisů to neplatí. Lidé, kteří celý den tráví u počítače, rádi uvítají změnu. Ani elektronická média však firmy nezavrhují. Třeba společnost Vodafone časopis nahradila firemním blogem na vnitřní počítačové síti.
S tvorbou firemních periodik často pomáhá PR agentura, která si bere na starost třeba grafiku nebo konečné zpracování textů. Velké mezinárodní firmy mají tu výhodu, že pobočky z jednotlivých zemí na časopisech spolupracují, vydávají je ve velkém v různých jazykových variantách a společně se tak podílejí na profesionálním zpracování a designu.
-hp-