K tomu, aby byli vaši pracovníci skutečně šťastní, je potřeba něco víc, než jen servírovat narozeninový dort a nasadit si legrační klobouk. Autor článku se během let pokoušel všemi možnými způsoby učinit svým zaměstnancům pobyt v práci příjemnější a zábavnější – pouštěl hudbu, pořádal společné obědy, sportovní utkání po práci… Vše však podle jeho slov po čase ztratilo svoji přitažlivost. Zjistil, že lidé chodí do práce proto, že chtějí pracovat – ne jen si hrát nebo se účastnit večírků. Očekávají více než peníze – chtějí svoji prací přispívat k dosažení společného cíle, chtějí růst, rozvíjet se a učit se a vědět, že jsou platnou součástí podniku.
Tento druh uspokojení je tím, co nás skutečně vede k tomu, abychom se do zaměstnání vraceli. Zde je několik faktorů, které jsou pro spokojenost pracovníků důležité – lidé chtějí vědět, proč určitý úkol dělají, vysvětlete jim, proč je jejich práce důležitá. Umějí pracovat tvrdě a jsou na dosažené výsledky hrdí, pokud jsou patřičně oceněni a ohodnoceni. Pochvala za dobrou práci by měla být samozřejmostí. Chtějí mít přístup ke svým vedoucím – řada z nich se však ostýchá, pokud tento přístup není bezproblémový a snadný. Pro mnoho lidí je také důležitý pocit neustálého rozvoje a růstu – u těch nejlepších je tato potřeba často nejvyšší.
Mějte na paměti, že je to vedoucí nebo majitel, kdo stanovuje celkovou úroveň. Manažer na jakémkoliv stupni by měl dávat najevo kladný postoj, ať již má jakkoliv nabitý den. Pracovní proces by měl začínat i končit v pozitivním duchu. A nakonec - není nutno zavrhovat ani zmiňované oslavy či slavnosti – mohou to být například společné obědy spojené s třeba s minigolfem, kuželkami nebo jinou rekreační aktivitou a podobně.
Article source Businesstown - Informace z marketingu, vedení firmy, řízení, personalistiky