Naučte se pozitivně komunikovat

Zlepšete kvalitu svého pracovního života pomocí pozitivní komunikace.

Nejčastější chybou komunikace na pracovišti jsou výčitky. Výčitky z obou stran narážejí jedna na druhou a každý z „partnerů“ chce toho druhého trumfnout vlastními argumenty, což se většinou oběma nepodaří. Příčina bývá v tom, že oba aktéři vysílají negativní signály. Výsledkem je tíživý pocit, pochybnosti nad tím, co všechno během hádky zaznělo, a strach z toho, že se to bude stávat častěji. Změnu mohou přinést jen předsevzetí od základu změnit postoje a způsob vyjadřování.

Každý člověk v sobě má negativní kódy vyjadřování, které v každém automaticky vyvolají negativní pocity. Není nic jednoduššího, než začít používat pozitivní kódy a nedopustit, aby jakékoli negativní kódy k vám směřovaly.

Pozitivní kódy vyjadřování mohou vyvolat velmi mnoho pozitivní energie. Pozitivně formulované věty jsou motorem pozitivních pocitů. Čím více uznání, pochvaly a komplimentů vyslovíte, tím lepší pocity budou mít lidé kolem vás a tedy i vy.

Hlavním a základním předpokladem pozitivní komunikace s okolím je zařazení pozitivních kódů vyjadřovaní do vlastního slovníku. Na začátku změny stojí vaše osoba a vaše chování. Protože čekat na to, že se změní jiní, znamená ztrácet nesmyslně čas.

Takže zaprvé si dávejte pozor na svou slovní zásobu. Kontrolujte se, jak často používáte pozitivní a negativní kódy. Zapište si negativní kódy, které používáte nejčastěji. Rozhodněte se pro tři negativní kódy, které hned přestanete používat. Snažte se své negativní kódy vyměnit za pozitivní.

Když se vám podaří dodržet tyto čtyři základní kroky, ostatní už půjde samo. Vaše sebekontrola je nastavená a uvidíte, jak vám pomůže při odstraňování negativní komunikace s jinými.

-pk-
Zdroj: HR Web.sk - Internetový týdeník o kariéře, lidských zdrojích a řízení.
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Web.sk