Jistý americký autor jednou prohlásil: „Za naslouchání ještě z práce nikoho nevyhodili.“ Když se nad tímto tvrzením zamyslíme, zjistíme, že je pravdivé – výpověď dostane vždy člověk, který naopak nešetří slovy. Tím, že nedokážeme správně naslouchat, můžeme také propásnout výjimečnou příležitost. Zde je několik tipů, jak svou schopnost naslouchat zdokonalit:
* Pečlivě se připravte. Před poradami si prostudujte všechny dostupné materiály, abyste nemuseli své kolegy přerušovat a neustále se jich ptát.
* Mlčte. Pokud po většinu času budete na poradě mlčet a naslouchat, budou mít vámi pronesená slova mnohem větší váhu.
* Soustřeďte se na to, co vám kdo říká. Lidé poznají, když se někdo na jejich slova nesoustředí a vnímají to velmi negativně. Snažte se přejít i kritické poznámky na svou osobu – můžete se k nim vyjádřit později.
* Snažte se naslouchat bez předsudků, a to i tehdy, když svůj protějšek nemáte příliš v lásce. Zkuste se na problém podívat jeho očima.
* Ptejte se ostatních na jejich názor, nejen na otázky, na které se odpovídá ANO nebo NE.
Zdroj: Monster.com - přední světový pracovní portál