Nedemotivujete své zaměstnance?

Většina firem nemusí motivovat své zaměstnance. Musí je především přestat demotivovat. To je závěr, ke kterému dopěl výzkumný tým americké společnosti Sirota Survey Intelligence , která se zabývá manažerskými výzkumy. V letech 2000 – 2004 provedla výzkumy mezi 1,2 miliony zaměstnanců v 52 z tisícovky nejbohatších amerických firem.

Většina zaměstnanců přichází do nové práce s nadšením. V 85 procentech firem však morálka zaměstnanců ostře klesá po prvním půlroce a postupně se zhoršuje dál. Co s tím?

- Vytvořte atmosféru hrdosti a uznání. Každý zaměstnavatel by měl zaměstnancům vštěpovat smysl pro společný cíl, který pak bude důležitější než peníze. Měl by uznávat každý pokrok, nehledě na jeho velikost, a to co nejdříve, jakmile nastane. Velkým zdrojem demotivace je absence jednoduchého „děkuji“ za dobře provedenou práci.

- Předefinujte manažerské role. Řízení ve stylu příkazů a kontroly je přímou cestou k demotivaci. Manažeři by naopak měli usilovat o to, aby odstranili zaměstnancům překážky v jejich práci a lobovali za jejich potřeby na všech firemních úrovních.

- Budujte tým. Kvalita skupinové práce převyšuje individuální. Týmy navíc budují přátelství a umožňují členům, aby se od sebe navzájem učili. Manažeři by měli sledovat, kdo s kým nejlépe pracuje a sdělovat jasná očekávání a cíle.

-kk-
Zdroj: BLR.com - americký portál věnovaný rozvoji lidských zdrojů, bezpečnosti práce a odměňování
Zobrazit přehled článků ze zdroje BLR.com