Zaměstnanci zaujímají negativní postoje z různých důvodů. Povýšení se například může změnit v hořkou zkušenost, připadají si neuznávaní apod. S tím pochopitelně klesá jejich výkonnost. Tyto problémy pak v sobě nesou a pokud to jejich nadřízení budou ignorovat, bude to mít negativní dopad na celou firmu včetně zákazníků. Jestliže se ale nadřízení rozhodnou takové zaměstnance jednoduše propustit, dají tím ostatním najevo svou neúctu k talentu.
Samotný zaměstnanec si většinou sám hned neuvědomí, že jeho práce ztrácí na produktivitě. Uvědomit by si to však měl jeho manažer a podniknout první krok k nápravě, kterým je neformální pohovor. Při rozhovoru u kávy nebo oběda by se měl manažer zajímat o to, co si zaměstnanec myslí, že firmě přináší, jak uvažuje o své práci, jak je za svou práci hodnocen, jaké má cíle či kde hledá pomoc v případě problémů. Je třeba být specifický a společně se domluvit na dalším postupu. Jednorázový pohovor nikdy nedokáže změnit chování zaměstnance na delší dobu, a tak by manažer měl posilovat své požadavky a zároveň se snažit zdokonalit i své vlastní chování.
- Pochvala by se měla vztahovat vždy ke konkrétním úkolům.
- Je třeba ujistit se, že existují a fungují firemní postupy pro oceňování požadovaného chování.
- Důležité je na druhou stranu ale také to, že zaměstnanci často neztotožňují svou spokojenost v práci s penězi.
- Nevyplácí se přestávat uvažovat obchodně.
Nervozitě a negativním přístupům zaměstnanců je třeba čelit dříve, než se stanou neřešitelným problémem. Ne každý zaměstnanec je sice napravitelný, všichni si však zaslouží čas a péči svých nadřízených.
-kk-
Article source bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům