V článku pro britský server HR Magazine o tom píše ředitelka ICF Magdalena Mooková.
Většina organizací, v jejichž kulturách je koučink silně zastoupen, podle ní kombinuje externí kouče s interními a v koučování se zaměřuje především na rozvoj manažerů a lídrů.
V čem spočívá koučovací kultura?
Magdalena Mooková doporučuje organizacím budovat koučovací kulturu zevnitř. Odměnou jim budou jasně vymezené procesy rozvoje talentů a leadershipu s ohledem na pomoc zaměstnancům při dosahování jejich cílů.
Jako příklad uvádí společnost GlaxoSmithKline (GSK), v níž má koučink velkou podporu vedení. Pravidelně s kouči spolupracuje 60 % nejvyšších manažerů.
Do roku 2010 využívala společnost GSK koučování pouze nárazově a nesystémově. Pak přišlo zřízení koučovacího centra excellence a s ním i standardizace koučování napříč firmou po celém světě.
Součástí je také program s názvem Job Plus Coaches, kdy se zaměstnanci stávají dobrovolnými kouči. Firma již takto vyškolila 16 tisíc manažerů a lídrů v praktickém používání koučovacích dovedností.
Koučovací kultura stojí na předpokladu, že zaměstnanci nevnímají koučování jako nápravný prostředek, ale jako benefit, který jim umožňuje dosahovat větších pracovních i osobních úspěchů.
Vycházet je však vždy třeba z obchodních cílů firmy.
Využíváte ve vaší společnosti koučink? Jak?
-kk-