Šéfové se mnohdy naivně domnívají, že jejich podřízení opouštějí firmy kvůli neodpovídajícímu finančnímu ohodnocení. Studie však dokládají, že důvodem číslo jedna pro odchod ze zaměstnání je špatné chování nadřízených. Jedním z hlavních faktorů určujících špatné chování nadřízeného jsou pak špatné komunikační dovednosti. Do vedoucích funkcí totiž bývají zaměstnanci povyšováni za své pracovní úspěchy bez větších kontrol toho, jak dokáží komunikovat s ostatními.
Špatní komunikátoři si vedoucí pozice zpravidla dlouho neudrží. S komunikačními dovednostmi se však člověk nerodí, ale může je cvičit a rozvíjet. Odborníci na lidské zdroje doporučují vedoucím pracovníkům, aby se ve zdokonalování svých komunikačních dovedností zaměřili na následující:
- Dobře naslouchejte.
- Udělejte si na zaměstnance čas.
- Předávejte informace co nejefektivněji.
- Průběžně dávejte najevo své hodnoty.
- Poskytujte pravidelnou zpětnou vazbu.
- Buďte efektivní v komunikaci se skupinami.
- Neschovávejte se za e-maily.
- Zajímejte se o zpětnou vazbu ze strany zaměstnanců a jednejte podle zjištěných zkušeností.
-kk-
Article source bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům