Nenechte čas, aby vás řídil, ovládněte ho

Zápasíte s nadměrným pracovním vytížením? Celý den dostáváte jeden úkol za druhým? Máte se všeho v hlavě zmatek? Pak je nejvyšší čas udělat si ve věcech pořádek.

Hlavně byste se měli naučit věci plánovat. Za jednotku plánování se v nejčastějších případech bere čas. Z hlediska neustálého chaosu a měnících se okolností jde o nejkratší časový úsek. Zároveň je týden dost dlouhý na to, abyste do něho v klidu zařadili vedle pracovních dní a povinností i volné dny a relaxační činnost.

Důležitým krokem v řízení času je odstranění všech rušivých momentů, které vás zbytečně obírají o čas. Nesmíte zapomenout ani na časové rezervy určené pro nečekané úkoly. Na plánování a organizování času existuje mnoho pomůcek, nejosvědčenější jsou plánovací diáře. Když začnete v organizování času sami u sebe, brzy to přenesete i na vaše kolegy a možná i členy domácnosti.

O řízení času se začalo hovořit před několika lety v souvislosti se zaneprázdněnými manažery. Bez organizovaného a předem naplánovaného dne se dnes už téměř nikdo neobejde. Dnes už si svůj čas organizují lidi na všech zaměstnaneckých úrovních, nejen na těch nejvyšších.

-pk-

Zdroj: HNonline - zpravodajský server slovenského ekonomického deníku Hospodárske noviny
Zobrazit přehled článků ze zdroje HNonline