Čtenáři magazínu Fast Company se velmi často ptají, jak mají jednat s nadřízeným, který odmítá jakékoli změny, ačkoli se ho snaží všemi možnými způsoby přesvědčit o jejich nutnosti. Nejhorší situace nastává tehdy, když nadřízený dané oblasti, která si vyžaduje změny, vůbec nerozumí (k čemuž bohužel dochází velmi často). Článek přináší několik tipů od různých odborníků, kteří se problematikou změn ve firmách zabývají.
* Neútočte přímo. Snažte se nadřízenému prezentovat myšlenku, kterou posléze šikovně zaobalíte, aby si dotyčný myslel, že na ni vlastně přišel sám.
* Najděte si spřízněné duše, které vám pomohou nadřízeného přesvědčit. Více hlav má i více argumentů.
* Změna je běh na dlouhou trať. Někdy pomůže chvíli vyčkat a šéf svůj přístup ke změnám přehodnotí.
* Nedělejte ze sebe oběť neochoty nadřízeného.
* Snažte se zjistit, kdo má ve vaší organizaci skutečně moc (nemusí to být přímo váš nadřízený). Takovému člověku předložte pádné argumenty – např. kolika lidem vaše řešení ušetří práci.
Article source Fast Company - leading U.S. magazine and website for managers