Téměř čtvrtina amerických zaměstnanců, kteří přicházejí do práce pozdě, si vymýšlí výmluvy. Ukázal to výzkum serveru CareerBuilder, kterého se zúčastnilo 7 000 amerických zaměstnanců a 2 700 zaměstnavatelů. 15 procent zaměstnanců uvedlo, že chodí pozdě nejméně jednou týdně.
Mezi nejčastější výmluvy patří běžné problémy, jako je dopravní zácpa nebo ospalost. Objevují se však i kreativnější důvody jako například dlouhá fronta v místní pobočce Starbucks nebo to, že zaměstnanec omylem dorazil do svého bývalého zaměstnání.
Pouze polovina zaměstnavatelů přitom uvedla, že neřeší občasné pozdní příchody, pokud zaměstnanec zvládne svou práci včas. Viceprezidentka pro lidské zdroje v CareerBuilder.com Rosemary Haefnerová zaměstnavatelům doporučuje, aby sledovali příchody zaměstnanců i v dnešní době pružných pracovních opatření. Může to totiž mít vliv na jejich produktivitu a negativně se podepsat také na disciplíně zaměstnanců a kancelářské etice.
-kk-