Nepropadejte pesimismu

Každá firma má někdy problémy. Úkolem vůdců je pak usnadňovat situaci lidem okolo a budovat důvěru v to, že tyto problémy dokážete překonat. Když budete ukazovat pochybnosti, začnou pochybovat i vaši zaměstnanci. To, co v takových situacích řeknete sami sobě, bude mít přímý vliv na vaše i jejich jednání.

Když se tedy ocitnete před složitým problémem nebo negativními výsledky, vyzkoušejte následující tipy:

- Řekněte si, že jde jen o další složitou situaci. Zvládli jste je už dříve a zvládnete je i nyní.

- Mluvte o svém pozitivním náhledu na situaci s ostatními, kterých se to týká.

- Negativní emoce a myšlenky, které můžete zažívat, si nechte pro sebe.

Pamatujte si, že optimismus je nakažlivý. Zaměstnanci budou v těžkých časech následovat vaše vedení. Zachovávejte duševní vyrovnanost a ujišťujte okolí, že „vaše sklenice je z poloviny plná".

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek