V předchozím článku jsme se podívali na některé časté neuro-mýty v oblasti učení. Tentokrát se zaměříme na to, jak vytvořit skutečně efektivní L&D program. Těchto pár poznatků z neurověd by vám mohlo dát pár inspirativních námětů:
- Mysl ukládá data holograficky pomocí nejlepšího systému komprese dat na světě.
- Základním principem mysli je rozpoznávání vzorů a naše neuronové sítě ukládají primárně spojení mezi nimi spíše než mezi samotnými věcmi. Pokud se chceme zlepšit v učení, musíme se zaměřit lépe na vztahy a souvislosti mezi tím, jak jsou určité věci propojeny.
- Vzory vytvářejí smysl a smysl usnadňuje učení. Pomáhejte proto lidem pochopit způsob, jakým je vytvářen význam.
- Lidstvo udělalo v učení před 8000 lety zásadní pokrok díky tomu, že vyvinulo reprezentační symboliku, která poskytla potřebné zkratky pro učící vzory.
- Když se učíme, neměli bychom se příliš obávat, zda zapojujeme hippocampus, kůru předního cingulátu nebo jakoukoli část mozku. Tato vědecká „fakta“ se postupem času mění.
- Mozek je velmi plastický a může kooptovat mnoho cest, aby umožnil učení.
- Je klíčové kultivovat zvědavost a touhu učit se, aby bylo učení efektivní. Je to spíše základem „růstu“ než „fixního“ myšlení.
- Struktura následuje funkci. Pokud tedy cvičíte s přesností a posilujete správné vzorce, vaše schopnosti se pevně zapojí do vaší neuronové sítě.
- V L&D programu poskytuje samostatné učení pouze 20 % přidané hodnoty, rozvoj přináší 80 %. Vývoj znamená aplikaci učení k vytvoření nové úrovně výkonu.
- Pokud budujeme učící se organizaci je dobré převést učení do rozvoje, vytvořit vývojové návyky a řídit změnu chování.
-bb-