Server Entrepreneur.com oslovil odborníky na neverbální komunikaci s tím, aby vysvětlili význam některých běžných gest, s nimiž se můžete setkat v obchodní komunikaci.
- Zkřížené paže. Tento postoj ukazuje odpor. Většinou to znamená, že vás druhá strana neposlouchá.
- Krátký dotek ruky. Toto gesto slouží k upoutání pozornosti a navázání rychlého spojení. Ujistěte se však, že v komunikaci se zaměstnanci nebude působit povýšeně.
- Mnutí nosu. Tento pohyb je většinou spojován s klamáním. Pokud si jej všimnete, když budete s někým mluvit, narazili jste na neupřímnost.
- Překážka. Pokud se vaši klienti budou při komunikaci s vámi skrývat za překážkami, například kabelkou apod., stáhněte se. Naznačují tím, že příliš vstupujete do jejich osobního prostoru, a váš obchod tak nemusí dopadnout dobře.
- Podepírání brady rukou. Vidíte-li toto gesto, druhá strana se rozhoduje. Přidejte proto důvod, proč se rozhodnout pro vás.
- Nohy směřující ke dveřím. Chodidla jsou nejupřímnější částí lidského těla. Směřují-li proto ke dveřím, znamená to, že vaše diskuse skončila.
- Škrábání na zadní straně krku. Pokud váš klient nemá vyrážku, naznačuje vám tímto pohybem, že má ještě otázky a obavy.
-kk-