Plánování nástupnictví patří v dnešní době k prioritám řízení lidských zdrojů především velkých firem. Informace o tom, jak k němu přistupuje výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo, přinesl server Talent Management. Viceprezident společnosti a ředitel pro rozvoj talentů David Henderson vysvětluje, že přístup k plánování nástupnictví sestává ze čtyř základních fází.
1. Vyhodnocení potřeb
Spočívá v plánování talentových potřeb a jejich propojování s firemní strategií.
2. Diferenční analýza
Spočívá v průzkumu přísunu talentů za účelem definování stavu nabídky a poptávky.
3. Rozšířit, nakoupit, udržet (Broaden, buy, bond)
Po identifikaci mezer přichází na řadu třístupňový model talent managementu, který je odstraní.
-
Rozšířit: Jak budeme rozšiřovat talent, který již máme, aby mohl maximálně využít svůj potenciál?
-
Nakoupit: Kde získáme externí talent, abychom mohli diverzifikovat stávající schopnosti a zaplnit mezery?
-
Udržet: Jak si udržíme klíčové talenty z dlouhodobého hlediska? Jak pracujeme s finančními a nefinančními měřítky, abychom si zajistili bezpečný přísun talentů?
4. Měření
Spočívá ve sledování a měření pokroku. Je třeba se ujistit, že dochází k neustálému zlepšování společně s rozvojem leadershipu.
-kk-