Pesimismus má špatnou pověst a nikdo nechce přijmout pesimistu za zaměstnance. Ale poslední studie provedená Central Michigan University zjistila, že pesimismus má i své výhody. Tak například pesimisté mají tendenci činit bezpečnější volby a rozhodnutí v porovnání s hazardováním optimistů. Mohli by tedy pesimističtí zaměstnanci být pro vaši společnost přínosem? Zaměstnanec, který hraje „ďáblova advokáta“, nebo vidí potenciální překážky určitého projektu může být neocenitelný. Když se pesimismus projevuje opatrností nebo skepticismem, jsou to kvality, které dobrý vůdce ocení a využije.
Klíčem k využití darů pesimistických zaměstnanců je postoj manažera. Ten by neměl být negativní. Naopak by měl strukturovat porady se zaměstnanci a dát každému určitý čas, aby vyjádřil své domněnky bez přerušení. Když pesimista nesouhlasí s určitým nápadem, ptejte se ho, proč by to podle něj nemělo fungovat. Tak získáte užitečné odpovědi. Pesimista také může nabídnout účinné marketingové strategie. Přesto byste ale měli dohlédnout na to, v jaké roli pesimista slouží vaší společnosti, například by nebylo zrovna šťastné jeho umístění do prodejní divize. Pesimistický pohled je neocenitelný, ale má své místo a čas.
-ba-
Article source Entrepreneur.com - website of a leading U.S. magazine for entrepreneurs