Pět nejčastějších chyb čerstvých manažerů

Iniciativa, dovednosti a odevzdání mohou být důvody pro povýšení do manažerské role, ale ani tyto kvality z vás neudělají dobrého manažera. Mnoho nových manažerů dělá spoustu chyb. Je to nepříliš šťastné, ale většinou se učí až za běhu. Zde je pět nejčastějších chyb nových manažerů a způsoby, jak se jim vyhnout:

- Berou si na sebe příliš mnoho – noví manažeři často tráví noci prací, aby vše perfektně fungovalo. Neumí delegovat úkoly. Jako manažer můžete trávit čas povzbuzováním svých zaměstnanců, aby práci dokončili, nemusíte ji zvládnout všechnu sám.

- Odmítají žádat o pomoc – raději se nechají zavalit papíry, než aby někoho požádali o pomoc. Ale žádost o pomoc je znakem vyzrálosti. Při potížích se zaměstnanci jsou okolo ještě jiní manažeři, kteří vás podpoří, tak se neostýchejte a žádejte o pomoc.

- Nedostatek plánování – jsou často dychtiví podat skvělý výkon a vrhají se do úkolů po hlavě, aniž by si je promysleli a rozplánovali. Když strávíte půl dne mapováním projektu a delegováním úkolů na váš tým, ušetříte nakonec 10-15 dní.

- Jednají zbrkle a ukvapeně – jeden manažer byl pověřen řízením odborově organizovaných pracovníků, proto si nastudoval kolektivní smlouvy více než pečlivě. Když jeden zaměstnanec odmítl příkaz, okamžitě ho na základě smlouvy vyhodil. Později si uvědomil, že jeho práce nespočívá ve čtení smluv, ale ve schopnosti dokončit práci prostřednictvím ostatních. Situaci mohl vyřešit bez konfliktu, kdyby nejednal ukvapeně.

- Příliš se spoléhají na svůj titul – manažerská funkce vám nezajistí automaticky respekt a poslušnost. Autorita přichází časem. Více než slova promlouvají činy. Když prokážete dostatečnou způsobilost a dovednosti, respekt podřízených bude následovat.

-ba-

Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal