Na každém pracovišti se najde nějaká primadona, tedy zaměstnanec, který si myslí, že pravidla existují pro všechny ostatní, jen ne pro něho. Má spoustu rad a nových myšlenek, když ale přijde na konkrétní činy, angažuje se někde jinde. Často jde o vysoce kreativní osobnost, které ale chybí interpersonální dovednosti. Dokáže být výkonná, svým chováním však může odradit zákazníky i kolegy.
Článek popisuje pět způsobů, jak řídit takové zaměstnance a jejich výkony:
- Nejprve si uvědomte zřejmé a proveďte výběr. Jedná se o zaměstnance, který potřebuje zvláštní zacházení.
- Hledejte příčiny chování daného zaměstnance.
- Přidělte primadoně samostatný úkol nebo ji zaměstnejte v týmu, který jí pomůže určit směr.
- Uvědomte si, co svým chováním primadona skutečně sleduje. Chce firmě pomoci nebo uškodit?
- Učiňte primadony odpovědnými za jejich chování. Jestliže udělá chybu, musí ji napravit.
Doporučuje se také využít koučingu a stanovit časový rámec pro změnu chování takového zaměstnance. V průběhu koučování je třeba hodnotit zlepšující se dopady jeho chování a odměňovat jej za dílčí úspěchy.
-kk-
Article source bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům