Proč noví zaměstnanci přijali vaši nabídku?
Podle HR Zone je dobrým odrazovým můstkem zjištění, co vaše firma dělá dobře a na co se jí daří lákat nové zaměstnance. Cenným zdrojem informací jsou tak čerstvě přijatí pracovníci. Promluvte si s nimi a zjistěte od nich, co je zaujalo na vaší firmě, co se jim líbilo a nelíbilo na výběrovém řízení, a co nyní bezprostředně po přijetí vnímají jako pozitivní a negativní. Použijte tyto informace k úpravě jak vašeho výběrového řízení, tak i vašeho současného pracovního prostředí.
Proč nově příchozí zaměstnanci opustili své předchozí zaměstnaní?
Zjistěte teď naopak, jak věci nedělat, a zjistěte od pracovníků přestupivších k vám, proč odešli ze svých bývalých zaměstnání. Ptejte se, co se jim na bývalých pracovištích i naopak líbilo, a především co je donutilo k tomu nakonec své pracoviště změnit.
Do jaké míry jsou pracovníci autonomní?
I když existují lidé, kteří dovedou pracovat jenom tehdy, když jim někdo každou vteřinu říká, co mají dělat, drtivá většina lidí potřebuje ke zdravé, sebevědomé a efektivní práci i určitou volnost. Řada firem dělá tu chybu, že provádí mikro-management i těch nejdrobnějších úkonů svých zaměstnanců. Zeptejte se sami sebe, jakou autonomii a manévrovací prostor mají vaši zaměstnanci, a především jak tuto otázku vnímají oni sami. Pocit svázanosti a limitace totiž pracovníky výrazně demotivuje.
Co zaměstnanci chtějí v nefinanční oblasti?
Když se zeptáte pracovníků, co chtějí, zřejmě to bude mít často souvislost s penězi. Vaším cílem je ale hlavně zjistit, jak můžete naplnit představy vašich zaměstnanců ve všech ostatních oblastech. Můžete tak například mezi zaměstnanci provést průzkum ohledně toho, co by si na pracovišti přáli, případně můžete například získat nějaké finanční prostředky a nechat pracovníky hlasovat o tom, co by se s těmito prostředky mělo v rámci pracoviště udělat.
-mm-