Pokecáme v kuchyňce

Může klábosení zaměstnanců u automatu na vodu přinést firmě větší produktivitu, nebo je tomu právě naopak? Zatímco mnoho zaměstnanců se domnívá, že ano, manažeři většinou nesouhlasí. Zjistil to nedávný průzkum personální agentury OfficeTeam ve Velké Británii.

Studie se zúčastnilo 539 zaměstnanců a 150 manažerů. 40 procent dotázaných zaměstnanců vyjádřilo názor, že hovory s kolegy při setkání u automatu na pití podporují produktivitu pracoviště, neboť stmelují kolektiv. S tím však souhlasilo jen 21 procent dotázaných manažerů.

34 procent manažerů se naopak domnívá, že takové hovory zaměstnanců nemohou být produktivní, jelikož jsou ztrátou času. 30 procent zaměstnanců a 41 procent manažerů si nakonec myslí, že hovory u automatu nemají na produktivitu vliv žádný.

„Neformální diskuse u automatu na pití nebo v kuchyňce zaměstnanců mohou přinášet nové nápady, posilovat pracovní vztahy a týmového ducha, což znamená i vyšší produktivitu,“ domnívá se ředitelka agentury OfficeTeam Diane Domeyerová. Tyto konverzace by však podle ní neměly bránit dokončení nutné práce. „Když se hovor dostane od pracovních záležitostí k jiným a trvá příliš dlouho, může zaměstnance rušit. V takovém případě by měl pokračovat až po pracovní době,“ dodává.

-kk-

Zdroj: BLR.com - americký portál věnovaný rozvoji lidských zdrojů, bezpečnosti práce a odměňování
Zobrazit přehled článků ze zdroje BLR.com