Výsledky aktuálního výzkumu serveru CareerBuilder, kterého se zúčastnily 4 tisíce Američanů, ukázaly, že zaměstnanci, kteří přežili propouštění, čelí novým výzvám v podobě zvýšeného objemu práce a stresu. 47 respondentů má vyšší odpovědnost. 37 procent nyní vyřizuje práci za dva lidi a v kanceláři musí trávit více času. 30 procent cítí vyhoření. Téměř dvě pětiny oslovených pak pracují více než 10 hodin denně a 22 procent má více pracovních víkendů.
Je proto stěžejní, aby v současné době manažeři pracovali spolu se svými zaměstnanci na určování priorit a vytyčování realistických očekávání. Jako vůdcové budete čelit svým vlastním problémům, vaší prioritou by však měla být pomoc zaměstnancům se zvýšenými nároky, které na ně současná situace klade. Držte se následujících tipů a seznamte s nimi své zaměstnance.
- Neslibujte příliš. Pokud máte řešit najednou dva nebo více projektů, spolupracujte se svým nadřízeným a společně si určete, co je zásadní. Stanovte si také reálné termíny.
- Najděte si čas na obnovení energie. O přestávce na oběd si zajděte na procházku. Zařiďte si den jen pro sebe. Spěte osm hodin denně. Dokážete-li obnovovat svou energii, posloužíte své firmě lépe.
- Vypněte elektronická zařízení. Pokud to bude možné, vypněte v určitou denní dobu svá elektronická zařízení, abyste dali najevo, že vaše pracovní doba skončila, a vyhnuli se tak diskusím, které mohou počkat do dalšího rána.
- Prozkoumejte možnosti pružného pracovního rozvrhu. Zbavíte-li se dojíždění alespoň jednou nebo dvakrát týdně, zkrátíte svůj pracovní den. Řada firem dnes tuto možnost nabízí. Lépe tak vyvážíte svůj pracovní a soukromý život.
- Nenechte se zatáhnout do pomluv. 42 procent oslovených zaměstnanců uvádí, že se obává propuštění. Ignorujte spekulace a soustřeďte se na své úkoly.
-kk-