*Change management* je momentálně jedním z módních slov, která slyšíte kolem sebe. Co ale ve skutečnosti znamená? Jedna věc je jistá – změny se dějí, ať chcete, nebo nechcete, a lidé na ně reagují. Change management se věnuje otázkám, jak dobře předvídat změny a proaktivně řídit reakce na ně. Nejběžnější reakcí na změnu bývá odpor. Tento odpor může nabývat řadu podob – stížnosti a reptání, nebo se lidé kolektivně změnám vyhýbají a pokračují tak, jak byli zvyklí. Jsou ale i lidé, kteří změny vítají a hledají příležitosti, jak je využít a vytvořit pozitivní výsledky. Pokud jsou tato pozitiva včas identifikována a efektivně komunikována, odpor může být snížen na minimum.
Zde je několik praktických tipů pro strategii change managementu:
1. Zajistěte si dostatečnou autoritu pro prosazení změny.
2. Sestavte změnovou mřížku. Jde o jednoduchý, ale velmi užitečný dokument, který se stane základem pro změnu a komunikační strategii. Tabulka může obsahovat například: druh změny, podstata změny, koho se bude týkat, jaký bude mít vliv, způsob komunikace a akce, dosud nevyřešená rozhodnutí.
3. Nenabízejte, neprodávejte změnu. Pokud budete příliš vyzdvihovat výhody, můžete se chytit do pasti. Raději přiznejte, jaké zápory změna způsobí a jak výhody převáží nevýhody.
4. Ukliďte si vlastní dvoreček. Musíte si být jistí, že lidé pracující na plánech změny, jí sami nevzdorují.
-ba-
Article source ERE.net - Recruiting Intelligence. Recruiting Community.