Práce z domova: ne vždy rodině svědčí

O možnost pracovat alespoň několik dní v měsíci z domova usiluje stále více zaměstnanců. Zaměstnavatelé jsou s nabízením této formy práce spíše zdrženlivější, přesto jejich množství roste. Práce z domova je zaměstnavateli zatím vnímána hlavně jako jedna ze zaměstnaneckých výhod.

Ne každou profesi lze z domova vykonávat. Nejběžněji tak mohou činit pracovníci IT firem, poradenských firem nebo lidé pracující na určitých pozicích v administrativě. Okruh se ale stále rozšiřuje.

Rozmach práce na dálku podporuje zpřístupnění širokopásmových technologií a levného Internetu, lepší počítačové aplikace pro vzdálený přístup do firemních sítí, vznik nových struktur v řízení firem, které umožňují telecommuting více lidem, tlak na snižování režijních nákladů či vystěhovávání lidí z center měst do klidných lokalit.

Kromě řady výhod (více času pro rodinu a koníčky, možnost regulace pracovní doby, větší klid na práci atd.) se lidé pracující doma často potýkají s pocitem osamění a vytržení ze společnosti. Je tu i riziko nepochopení ze strany rodiny.

Zaměstnavatel, který umožňuje práci z domova, sice ušetří za pronájem kanceláří nebo dosáhne nižší nemocnosti zaměstnanců, ale má nad zaměstnanci menší kontrolu a více utratí za telekomunikační poplatky. Nehledě na to, že je menší prostor pro výměnu zkušeností a znalostí mezi zaměstnanci.

Existuje však elegantní řešení, jak zaměstnancům umožnit částečnou práci z domova. Tím je uspořádání pracoviště „hotelovým“ způsobem , tj. přidělování stolů a počítačů zaměstnancům podle potřeby pomocí rezervačního systému.

-hp-
Zdroj: Peníze.cz - český server s informacemi z oblasti finančnictví, obchodování a investic
Zobrazit přehled článků ze zdroje Peníze.cz