Když mluvíte před velkou skupinou lidí, kdo je důležitější – vy, nebo publikum?
Posluchači sedí na svých židlích a poslouchají každé vaše slovo. Vy jste možná za svou přednášku dobře placeni. Stojíte na stupínku s mikrofonem v ruce a všichni se na vás dívají. Tak kdo je důležitější? Vy, nebo oni?
Existuje opravdu málo dobrých profesionálních mluvčích. Ovšem stejná otázka může přijít, když žádáte o novou práci: kdo je důležitější – vy, nebo oni? Stejně tak se můžete ptát, zda jste důležitější vy jako prodejce, nebo váš zákazník.
Pravidlo číslo jedna je, že se o vás nikdo nestará, staráte se jen vy sami o sebe. A ať už nastane jakákoliv z výše uvedených situací, pamatujte si, že je vždy důvod, proč v té situaci jste právě vy. Tím důvodem je právě ona druhá strana.
Komunikace vám pak půjde nejlépe, když si uvědomíte, že všechno není jen o vás, ale hlavně o potřebách těch druhých.
-pk-