Pracujete doma? Dejte to vědět kolegům

Pokud pracujete doma, jste mistrem ve svém oboru a pravděpodobně nesvlékáte pyžamo dříve než odpoledne. Můžete také být stále na cestách, mluvit s klienty a uzavírat obchody. Každopádně nesedíte v kanceláři a máte před sebou jeden velký problém – vaši kolegové ve firmě jen těžko věří, že skutečně pracujete.

Na druhou stranu jsou tu odborné studie, které již mnohokrát prokázaly, že lidé pracující z domova nebo hotelových pokojů věnují práci více hodin. Článek shrnuje několik efektivních způsobů, jak dát o sobě vědět, že doma neležíte v posteli, zatímco kolegové v kancelářích musejí pracovat.

- Pravidelně se ozývejte. Spojujte se s kanceláří, abyste se informovali, co se v ní děje a podali zprávu o projektech, na kterých pracujete. Využijte telefon, e-mail nebo IM, ale vždy buďte struční a veselí. Pomocí IM dáte také kolegům a nadřízeným vědět, že jste u počítače či nikoli.

- Sdílejte svůj rozvrh. Informujte šéfa o tom, jaké máte schůzky, kvůli nimž nebudete na obvyklém pracovišti. Můžete s ním sdílet svůj elektronický kalendář.

- Informujte o svých výsledcích. Dejte šéfovi a kolegům vědět, jak pokračujete na svých projektech a pochlubte se se svými úspěchy.

- Zapojujte se do diskusí. Snažte se účastnit firemních konferenčních hovorů a e-mailových diskusí, abyste získali pozici aktivního člena týmu. Můžete také sami iniciovat diskusi, když budete pokládat otázky a navrhovat nové strategie.

- Pravidelně se spojujte s různými odděleními. Čím lépe budete vědět, co se děje v rámci celé společnosti, tím lépe se budete moci strategicky rozhodovat.

- Udělejte si čas na osobní návštěvy. Kromě neosobních kontaktů je občas důležitá také osobní schůzka. Vyčleňte si pár dní v měsíci na práci v kanceláři a znovuobnovení kontaktů s kolegy. Seznamujte se také s novými zaměstnanci.

-kk-

Zdroj: HR World - on-line komunita pro odborníky na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR World