Pravidla domácí kanceláře

Práce z domova má řadu výhod, má však i své stinné stránky. Jednou z nich je množství různých vyrušení od činnosti a plnění cílů. Domácí pracovník se může snadno nechat vyrušit z práce zaléváním květin, praním prádla nebo vyřizováním pochůzek. Pokud má navíc ještě děti, objem vyrušování ještě stoupá. Článek proto nabízí několik tipů, jak si zachovat soustředění.

- Vytvořte si kancelář. Nepracujte v jídelně ani jiném pokoji, abyste nebyli ve středu domácnosti a nemohli vás vyrušovat její další obyvatelé. Vyčleňte si zvláštní místnost, kde nebudete rušeni.

- Stanovte si pracovní hodiny. Je to velmi důležité zejména, když máte děti. Zavřete dveře kanceláře a umístěte na ně visačku „nerušit“. Jen tak budete moci v klidu vyřizovat například telefonáty s klienty.

- Používejte každodenní seznam úkolů. Seznam každodenních úkolů pomáhá udržet soustředění na práci. Když přesně víte, co je třena v daném dni udělat, nebudete mít takovou tendenci dělat něco jiného.

- Stanovte si mezní termíny svých úkolů. I když vás nikdo do termínů netlačí, určujte si je sami. Můžete je také sdílet s ostatními lidmi, abyste cítili větší odpovědnost za jejich splnění.

- Dopřejte si odpočinek. Občas je v pořádku, když si dovolíte relaxovat. Čas odpočinku by pouze neměl být delší než čas práce.

- Sdílejte své cíle s poradci. U mnoha lidí tento postup funguje, jelikož vědí, že budou o svém pokroku vyprávět druhým.

- Uvědomte si, že vaše výsledky odpovídají vynaloženému úsilí. Lepších výsledků nedosáhnete, když budete pracovat méně.

- Řiďte se radou Briana Tracyho. Světoznámý kouč radí v případě, že neustále odkládáte určitý úkol, opakovat si tři slova: „Udělej to hned.“ Je to dobrý způsob, jak nepodlehnout vyrušení nebo preferovanému výběru jiných, méně důležitých činností.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How