Pravidla domácí kanceláře

Práce z domácí kanceláře má své výhody i nevýhody. Vedle většího pohodlí jsou tu i přátelé, kteří nechápou, proč nemůžete svou domácí práci odložit. Existují však způsoby, jak řídit některá vyrušení v domácí kanceláři. Základem je vytvoření a dodržování pravidel.

- Žádné osobní telefonáty. Zřiďte si telefonní linku čistě pro pracovní účely. V pracovní době nereagujte na zvonění domácího nebo osobního mobilního telefonu. Nedávejte své pracovní telefonní číslo přátelům a slušně jim vysvětlete, že během pracovní doby nemůžete vyřizovat osobní věci.

- Hodina na oběd. Vyčleňte si přestávku na oběd v délce asi jedné hodiny, nikoli tří hodin. Řada domácích pracovníků se setkává s tím, že jejich přátelé nechápou, proč s nimi každý den neobědvají. Může to být frustrující, vysvětlete jim však, že máte přestávku na oběd např. od dvanácti do jedné hodiny, a nemáte tudíž čas scházet se v restauraci.

- Osmihodinová pracovní doba. Snažte se nepracovat celý den jen proto, že máte kancelář doma. Budou situace, kdy bude delší práce potřeba, nepřetržitá práce se však podepíše na vás i vaší rodině. Vytvořte si rozvrh, kterého se budete ve většině případů držet.

-kk-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Morebusiness.com