Plánování nástupnictví patří v dnešní době k zásadním prioritám velkých firem. Aktuální výzkumy dokonce ukazují, že je stále více firem řadí na pozici nejdůležitější priority hned vedle vymezení své vize a obchodní strategie. Ve srovnání s tím, kolik z nich si uvědomuje důležitost plánování nástupnictví, však stále jen málo firem tuto prioritu úspěšně uvádí do praxe.
Článek na serveru businessinsider.com proto přinesl shrnutí základních předpokladů úspěšného plánování nástupnictví. Vychází při tom z publikace Why Are We Bad at Picking Good Leaders?, kterou připravili konzultanti americké společnosti Leadership & Innovation Advisory Group.
1. Podpora shora
Nejvyšší představitelé firem by měli jít příkladem. Sami by si měli uvědomovat důležitost hledání a rozvoje svých nástupců, a zosobnit tak podporu strategie plánování nástupnictví napříč celou firmou.
2. Sledování předpokladů úspěšného vůdcovství
Prvním krokem k úspěšnému plánování nástupnictví je vyhodnocení vůdcovského potenciálu. Sedm základních vůdcovských atributů zahrnuje: integritu, empatii, emoční inteligenci, vizi, úsudek, odvahu a nadšení. Pokud vůdci některý z nich chybí, pravděpodobně neuspěje.
3. Práce s výsledky hodnocení
Rozvoj vůdcovství musí být úzce spojen s výsledky hodnocení vůdcovského potenciálu. Nemá smysl investovat čas a peníze do vzdělávacích a rozvojových programů, které svým zaměřením neodpovídají potřebám jednotlivých vůdců.
-kk-