Základem úspěšné práce je správný přístup. Co však toto obecné tvrzení znamená? Každý ví, co slovo přístup obecně znamená. Konkrétně ale může pro každou osobu znamenat něco jiného. Přesto však má ono magické slovo v personální souvislosti pro odlišné jedince i několik shodných charakteristik:
- Je to zájem o práci.
- Nepotřebuje neustálý dohled.
- Umožňuje předběžné uvažování o budoucích událostech.
- Je celkově pozitivní.
- Ukrývá snahu přispět k něčemu smysluplnému.
Ve sféře lidských zdrojů má tedy správný přístup ten, kdo o svém zaměstnání přemýšlí a má s ním spojeno mnoho vlastních nápadů. Současně je to i člověk, který dokáže své nápady převádět do reality, aniž by přitom musel být neustále kontrolován nadřízeným pracovníkem a zároveň je schopen i konkrétně a pozitivně uvažovat o vývoji a budoucích výsledcích své snahy. Ten, kdo má správný přístup k práci má vždy i snahu celkově přispět k dosažení firemních cílů, pomůže, kdykoli je to potřeba.
Otázkou personálních pracovníků zůstává, zda je možné vést lidský kapitál firmy tak, aby jeho přístup odpovídal výše uvedenému ideálu. Obecně to možné je. Chce-li totiž manažer zlepšit výkonnost svého týmu, měl by se soustředit právě na přístup jeho jednotlivých členů. K tomu článek nabízí tři základní rady:
- Zajistěte, aby zaměstnancům byly zcela jasné základní funkce pro výkon dané práce.
- Pomozte zaměstnancům překonat přirozenou bariéru v jejich schopnosti jednat samostatně.
- Ujistěte se o tom, že zaměstnanci vědí, čeho konkrétně mají ve své snaze dosáhnout.
Article source U-Man - australský server z oblasti HR