Vaši zaměstnanci sice mohou vypadat spokojeně, ale jistě sami dobře víte, že zdání někdy klame. Zdravá firemní kultura plní skutečné potřeby zaměstnanců a jde ještě dál – poskytuje trvalou a efektivní podporu. Poznáte-li některý z níže následujících typických příznaků nezdravé firemní kultury, postavte se jim čelem a hledejte způsoby, jak je vyléčit.
1. Upřednostňujete určité zaměstnance před ostatními
Kolektiv dobře pozná, když někomu nadržujete. Všichni zaměstnanci by měli mít stejné možnosti.
2. Příliš snadno obcházíte pravidla
Dáváte svým lidem čas a prostor pro řešení naléhavých osobních záležitostí. To je v pořádku, pokud nízká produktivita několika takto privilegovaných zaměstnanců nefrustruje ostatní.
3. Zaměstnanci se bojí riskovat
I když vyzýváte k hledání nových řešení, vaši lidé nepřicházejí s žádnými inovacemi. Příčinou může být váš přístup ke kritice neúspěchů.
4. Zaměstnanci zaujímají defenzivní postoj
Kdykoli oprávněně upozorníte na něco, co je třeba vyřešit či zlepšit, zaměstnanci se začínají bránit. Pravděpodobně mají pocit, že upřímný rozhovor s nadřízenými není možný.
5. Zaměstnanci vám předávají pouze kladnou zpětnou vazbu
Absence jakékoli kritiky je podezřelá. Vaši lidé se ve skutečnosti mohou bát, že kritiku nedokážete přijmout.
6. Talentovaní lidé podávají průměrné výkony
Pokud vaši nejtalentovanější lidé dosahují jen průměrných výsledků, nedostávají od vás něco, co potřebují.
7. Zákazníci si často stěžují
Reakce zákazníků odrážejí úroveň péče firmy o zaměstnance.
8. Špatné zprávy se dozvídáte pozdě
Zákazníci opouštějí vaši firmu se stížnostmi, které se k vám dostanou až zpětně. Vaši zaměstnanci jsou pak znechuceni nečinností firmy.
9. Na poradách se opakují stále tytéž problémy
Pokud řešíte stále totéž, je zřejmé, že vaše způsoby řešení problémů nefungují.
10. Rodinní příslušníci zaměstnanců nechodí na firemní oslavy
Pokud je zvete a oni opakovaně nepřicházejí, pravděpodobně o vás nemají dobré mínění.
-kk-