Řízení lidí není soutěží v popularitě. Pokud si však dokážete získat respekt svých zaměstnanců, pozitivně se to projeví v celkových hospodářských výsledcích vaší firmy.
- Pozor na dvojí standardy. Nemůžete očekávat, že zaměstnanci budou plnit vaše instrukce, pokud se jimi sami nebudete řídit.
- Sdílejte práci. Nic neprohlubuje propast mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci jako to, když po nich začne vyžadovat „špinavou práci" - neetické chování nebo nesmyslný objem práce navíc. Držte se toho, nechtít po zaměstnancích nic, co by nechtěli dělat sami.
- Dopřejte jim zábavu. Humor prokazatelně snižuje pracovní stres a pomáhá uvolnit se. Pokud se šéf dokáže bavit se zaměstnanci, dokáží se pak i oni bavit se zákazníky.
- Prosazujte důsledky. Ať už půjde o odměnu za dobrou práci nebo vyžadování odpovědnosti za chyby, je třeba abyste uměli prosazovat důsledky jednání. Zaměstnancům to pomůže pochopit, co mohou očekávat.
- Sdílejte svůj myšlenkový proces. Zejména v obtížných časech, kdy se zaměstnanci obávají o svou práci, můžete získat respekt tím, že budete otevření v tom, jak se rozhodujete. Čím transparentnější budou vaše kroky, tím více vám zaměstnanci budou věřit.
-kk-