Udržet spokojenost zaměstnanců v práci je velice důležité. Větší péče může znamenat rozdíl v tom, zda u vás vaše talenty zůstanou. Proč jsou tedy nespokojení?
- Ne vždy jde o peníze. Nemyslete si, že zaměstnanci odcházejí hlavně kvůli penězům. Mezi hlavní důvody patří právě nespokojenost v práci.
- Vyhoření. Jakmile firmy objeví ve svých zaměstnancích talent, postupně na ně navalují více a více práce. Dát zaměstnanci větší odpovědnost je správné. Buďte však opatrní, aby jí nebylo příliš a u zaměstnanců nedošlo k vyhoření.
- Nedostatečné využití. Na druhé straně může nastat i situace, kdy zaměstnanec bude mít pocit, že není dostatečně využit. To často vede k pocitům frustrace a přispívá k nespokojenosti.
- Party zaměstnanců. Věnujte zvýšenou pozornost tomu, aby noví zaměstnanci nezůstávali v kolektivu outsidery.
- Nemožnost výhry. Někteří manažeři mají pocit, že každou pochvalu je třeba doplnit nějakým „ale“. Oddělte pochvalu od rad, aby zaměstnanci poznali, že si jejich práce vážíte.
- Interní konflikty. Jeden špatný postoj může zničit celou atmosféru v kanceláři. Všímejte si proto negativity, aby se nerozrůstala.
- Nemožnost postupu. Ne vždy je možné dát každému zaměstnanci příležitost k povýšení. Otevře-li se však u vás některá vyšší pozice, hledejte nejprve ve vlastních řadách.
- Přehlížení. Ne každé doporučení zaměstnanců lze uvést v praxi. Pokud však nikdy nezavedete nic, co vám zaměstnanci radí, získají pocit, že je neposloucháte. Nemusí se vůbec jednat o velká rozhodnutí. Důležité je ukázat, že nasloucháte.
-kk-