Najít vhodného zaměstnance mnohdy není jednoduché ani když úřady práce praskají ve švech. Velkou měrou se na tom podílí nesoulad mezi školstvím a praxí, ten však nyní nechme stranou. Pojďme se zaměřit na případy, kdy si sami zaměstnavatelé znesnadňují cestu k uchazečům o práci. Často se totiž stává, že nevědomě činí některou z následujících chyb, na které nedávno upozornil server Harvard Business Review ve spolupráci s pracovním portálem CareerBuilder.com. Není to i váš případ?
Neupravujete nabídky na míru publiku
Většina firem stále používá tytéž inzeráty pro všechny typy médií a všechny cílové skupiny. Zkuste se zeptat v marketingu, jak takový přístup funguje. Musíte znát demografické skupiny, které oslovujete, jejich potřeby a zájmy. Podle toho je třeba volit, co nabídnout a jakým kanálem to komunikovat.
Nezmiňujete se o platu
V mnoha inzerátem s nabídkou zaměstnání chybí rozmezí výše platu na nabízených pozicích. Uchazeči o zaměstnání přitom více reagují na nabídky, které plat zmiňují. Uvádět plat může být velká výhoda, zvláště když nabízíte průměrné či nadprůměrné výdělky.
Porovnáváte pouze názvy pozic
Zaměstnavatelé mají tendenci přijímat uchazeče, kteří již dříve zastávali pozici se stejným názvem jako ta, kterou obsazují. To je opravdu krátkozraké. Než někoho vyřadíte z užšího výběru, zaměřte se na jeho schopnosti a dovednosti.
Nesledujete trh práce
Nevíte, do jaké míry jsou uchazeči, které hledáte, dostupní ve vašem regionu. V tomto případě se zkuste jít zeptat do obchodního oddělení, jak by prodávali své produkty, kdyby nevěděli komu. Povědomí o dostupnosti uchazečů na trhu vám pomůže nastavit vaši nabídku tak, abyste v budoucnu byli úspěšnější.
Nebudujete si svůj talent pool
Jestliže víte, že obsazování určitých pozic ve vaší firmě trvá velmi dlouho, je třeba se na to připravit. Vytvářejte si vlastní základnu potenciálních zaměstnanců z řad dřívějších nebo pasivních uchazečů, které můžete průběžně oslovovat.
Neumíte využít moderní technologie
Mnoho firem ještě nemá upravené webové stránky pro mobilní zařízení. Uchazeči, kteří si prohlížejí jejich nabídky na mobilu nebo tabletu, tak nemusejí vidět vůbec nic. Přitom právě počet uživatelů mobilních zařízení prudce roste. A vytížení profesionálové nemají čas vracet se k vašim stránkám, až se dostanou k počítači.
Nesnažíte se udržet stávající zaměstnance
Nízká fluktuace zaměstnanců umožňuje náborářům, aby se soustředili na práci s talenty, aniž by byli zahlceni okamžitou potřebou obsazovat velký počet pracovních míst. Navíc podporuje morálku stávajících zaměstnanců. Jistě tedy má smysl zabývat se tím, jak vysoká je fluktuace ve vaší firmě a proč.
-kk-