Fluktuace obchodních zástupců farmaceutického a biotechnologického průmyslu vzrostla z 10% v roce 2002 na 14% v roce 2003. Nahradit takové obchodní zástupce stojí 89 000 dolarů. Společnosti nechápou, proč zaměstnanci odchází. Pravé důvody jejich odchodů nesouhlasí s tím, co sdělují HR oddělením. Lidé nechtějí pálit mosty a říct o svém bývalém zaměstnavateli negativní věci. Jako důvod k odchodu proto uvádějí, že mají lepší nabídku někde jinde. Největším důvodem ale ve skutečnosti jsou problémy s přímým nadřízeným. Společnosti, které mají efektivní programy k udržení zaměstnanců, nejčastěji dělají efektivně následující tři věci:
1. Podniky myslící dopředu dávají velký pozor na to, jak rozvíjí a hodnotí své obchodní manažery. Dbají nejen na to, aby manažeři byli vycvičení v udržovací strategii, ale zároveň neustále získávají zpětnou vazbu od obchodních zástupců o tom, jak si manažeři vedou.
2. Jejich kompenzační plány poctivě reprezentují výkonnost. To se snadněji říká, než dělá. Mnoho podniků plánuje dávat nejvýkonnějším pracovníkům dvakrát tolik co ostatním, ale většinou to dopadne jinak, než zamýšlely.
3. Zjišťují, jaké problémy jsou pro zaměstnance důležité. Chytré podniky zjišťují, jak mohou zástupci popolézt na kariérovém žebříčku, v prodejní oblasti nebo přesunutím do jiné části podniku. Jsou také naladěny na problémy jako rovnováha pracovního a soukromého života, zejména protože mnoho obchodních zástupců jsou mladé ženy.
-ba-
Article source Workforce.com - website focused on HRM