S kolegy v práci trávíme většinou svého času. Neměli bychom tudíž podceňovat to, jak se k sobě vzájemně chováme. Je to jako v partnerském vztahu – po jisté době se každý začne chovat tak, jak je to pro něho přirozené, a neuvědomuje si, že to druhé straně nemusí vyhovovat. Pak vzniká dusno a přicházejí konflikty. Zkuste se proto rozhlédnout v kanceláři kolem sebe a vědomě přemýšlet o svém chování. Zaměřte se na to, za mohou lidé kolem vás mít důvod vás nesnášet. 11 takových důvodů výstižně shrnul server Salary.com.
11 důvodů, proč vás kolegové nesnášejí
-
Jste nepořádní. Vaše pracoviště vypadá jako smetiště a váš zevnějšek a odér napovídá, že stejně přistupujete i k osobní hygieně.
-
Nedodržujete základní pravidla komunikace prostřednictvím e-mailu. Křičíte na příjemce svých zpráv velkými písmeny, neustále používáte tlačítko „odpovědět všem“ a všechny zprávy označujete za prioritní.
-
Povyšujete se nad ostatní. Dáváte neustále najevo, že všechno víte nejlépe.
-
Sdílíte přílišné detaily z osobního života. Vaše kolegy nezajímá, co děláte v opilosti ani detaily vašich partnerských problémů. Stejně tak nechtějí poslouchat vaše soukromé telefonáty.
-
Děláte jen minimum, které musíte udělat, a více se nezapojujete. Pokud vás vaše práce nebaví, jděte dělat něco jiného.
-
Připravujete si v kanceláři aromatická jídla. Celá kancelář pak musí dýchat něco, z čeho se jí zvedá žaludek.
-
Přivlastňujete si úspěch za nápady a práci kolegů. To nikdy nezůstane bez povšimnutí.
-
Neustále si stěžujete. Všechno je podle vás špatně a nic se nedaří.
-
Děláte hluk. Mluvíte příliš nahlas nebo si pouštíte hudbu, která ostatním vadí. Možná vám to neřeknou přímo do očí, ale to neznamená, že to tak není.
-
Chybí vám základy slušného chování, například schopnost pozdravit, o něco požádat nebo poděkovat.
-
Chodíte všude pozdě. Dáváte tím najevo, že si absolutně nevážíte času druhých.
-kk-